sábado, 28 de abril de 2012

CÀRRECS 2012

Han sigut unes impressionants Festes d'Alcoi. Els protagonistes de les Festes de Moros i Cristians 2012 han sigut:
SANT JORDIET: JORGE BALMASEDA (Filà Verds)

CAPITÀ CRISTIÀ: JOSÉ JORGE GARCÍA (Filà Cides)

ALFÉREZ CRISTIÀ: JOSÉ LUIS GINER (Filà Maseros)


CAPITÀ MORO: JUAN MIGUEL MIRÓ (Filà Berberiscos)

ALFÉREZ MORO: JUAN ANTONIO CANALEJAS (Filà Benimerines)

sábado, 21 de abril de 2012

GUIÓ ACTES FESTES DE MOROS I CRISTIANS D' ALCOI 2012

Ja han arribat les Festes de Moros i Cristians d'Alcoi 2012 en honor a Sant Jordi!!! Demà, 22 d'abril arriba el dia esperat per tots els festers, el dia de les Entrades. La tranquil·litat dels ponts es trencarà amb el pas dels festers, alcoyans i visitants i pel so sec dels timbals. Les aigües de Riquer, Benisaidó i Molinar, els tres afluents del riu Serpis, retronaran amb el dispar dels trabucs. Les Festes de Sant Jordi tenen una arrel sacra que plena els carrers d'espiritualitat, però Nostra Festa també es pot definir com un complex teatre de carrer i aquest plena els carrers de la ciutat d'alegria i diversió. Com deia el cantant Ovidi Montllor: "Ballen colors de Festa, amb músiques i focs, al meu poble Alcoi".

La capitania cristiana està a càrrec de la filà Cides.
·Capità cristià: José Jorge García.
·Favorites: Marisa Valor, Lucia, Lara i Rita García.
·Dissenys: José Moiña.
·Ballets: Maria José Albors.

Esquadra d'enmig cristiana: Filà Tomasines

L'alferecia cristiana està a càrrec de la filà Maseros.
·Alférez cristià: José Luis Giner.
·Favorita: Nadia Sempere.
·Dissenys: Juan Climent.
·Ballet: Carmina Nadal.

La capitania mora està a càrrec de la filà Berberiscos.
·Capità moro: Juan Miguel Miró.
· Favorites: Isabel Doménech i Sofía Miró.
·Dissenys: José Moiña.
·Ballets: Ana Botella, Virginia Bolufer.

La filà Realistes aquest any compleixen 125 anys participant en aquestes famoses Festes declarades d'Interès Turístic Internacional.

Esquadra d'enmig mora: Filà Cordoneros.

L'alferecia mora està a càrrec de la filà Benimerines.
·Alférez moro: Juan Antonio Canalejas.
·Favorita: Nieves Jordà.
·Dissenys: David Verdú.
·Ballet: Virginia Bolufer, Gawazi, Lucia Alòs.


GUIÓ ACTES DE LA TRILOGIA FESTERA 2012
SÁBADO 21 DE ABRIL
FIESTA DEL PASODOBLE. A las 19:30 horas desfile de bandas en el que intervienen las corporaciones musicales que actúan en la Fiesta. Tiene su inicio en la Avinguda del País Valencià finalizando en la Plaza de España, donde se interpretará conjuntamente el "Himne de la Festa". Al finalizar castillo de fuegos artificiales.
NIT DE L'OLLA. Cena típica de Festers y músicos en la Filà, y desfile anterior o posterior siguiendo los itinerarios autorizados por la Junta Directiva de la Asociación por las calles del centro de la Ciudad.
HORARIO E ITINERARIO. De las 21:30 a la 01:00 horas, en que se disolverá el desfile.
DOMINGO 22 DE ABRIL - DÍA DE LAS ENTRADAS
MISA DEL FESTER. A las 5:00h. en la parroquia de Santa Maria como conmemoración de la que en 1276 celebró Mosén Torregrosa previo al ataque sarraceno.
DIANA. Después del toque de alba y rezo del Avemaria, será izada la enseña de la cruz en el Castillo, y se iniciará la DIANA, desfile matutino, pleno de brillantez y alegría de cada una de las Filaes. Está representada por una escuadra con diez festers y su cabo, precediendo a su banda de música, al son de pasodobles dianeros.
FORMACIÓN. Abre el desfile el bando cristiano, con el Sargento Mayor y la Filà del Capitán, sigue dicho bando con el orden de la Gloria y formación de 10 individuos y cabo por Filà. Sigue el Sargento y bando moro con el mismo orden.
HORARIO. La primera Filà arranca a las 5:45 horas y la última sobre las 7:40 horas.
ITINERARIO. Se inicia en la Plaza de España frente al Ayuntamiento y sigue por la calle Mayor, San Miguel, Virgen Maria, San Miguel, Sant Jaume, Plaza Emilio Sala, Sant Jordi y Santa Lucía, arranca de nuevo en la Avda. del País Valencià, sigue por San Lorenzo, San Francisco y San Mateo. Arranca nuevamente desde San Nicolás y finaliza en la plaza de España.



ENTRADA DE CRISTIANOS. Desfile espectacular de los campeones de la Cruz, estampa del Romancero que evoca el siglo XIII, en el reinado de Jaume I, que quiere simbolizar la concentración de las tropas cristianas en defensa de la entonces villa de Alcoi. Al llegar el capitán Cristiano a la Plaza de España, el Alcaide le entregará las llaves de la fortaleza y se incorpora al desfile.
FORMACIÓN. Abre marcha el Sargento, timbaleros y trompeteros que preceden a la Filà del Capitán Cristiano que se acompaña de su escolta y séquito con su boato (carrozas, palanquines, etc.), escuadra y escuadra de esclavos, cada una con su cabo batidor, bandas de música y resto de Filà. Les siguen, por el orden establecido de roda, seis Filaes del bando cristiano con sus bandas de música, siendo la siguiente la Filà d’en Mig, por lo que desfila con escuadra y escuadra de esclavos, con sus bandas de música y la última con cabo batidor. A continuación cinco Filaes cristianas y sus bandas de música, por el orden establecido de roda, cerrando el desfile la Filà a la que le corresponde el Alférez Cristiano, con Mosén Torregrosa, y el Embajador y Abanderado de dicho bando, sus séquitos, boato, escuadra y escuadra de esclavos, cada una con su cabo batidor, bandas de música y resto de Filà.
HORARIO E ITINERARIO. Se inicia a las 10:30 en el Partidor y sigue por la calle de San Nicolás, Plaza de España (el Capitán llega a ella sobre las 11:20), calle San Lorenzo, Avda. del País Valencià y Santa Lucia, donde finaliza.



ENTRADA DE MOROS. Despliegue de las huestes de la Media Luna, fantasía de suntuosidad oriental, digna del fausto del Califato, evocando las formaciones morunas del caudillo Al Azraq, que asediaron la villa.
FORMACIÓN. Abre marcha el Sargento, timbaleros y trompeteros que preceden a la Filà del Capitán Moro que se acompaña de su escolta y séquito con su boato (carrozas, palanquines, etc.), escuadra y escuadra de esclavos, cada una con su cabo batidor, bandas de música y resto de Filà. Les siguen, por el orden establecido de roda, cinco Filaes del bando moro con sus bandas de música, siendo la siguiente la Filà d’en Mig, por lo que desfila con escuadra y escuadra de esclavos, con sus bandas de música y la última con cabo batidor. A continuación seis Filaes moras y sus bandas de música, por el orden establecido de roda, cerrando el desfile la Filà a la que le corresponde el Alférez Moro, con el Embajador y Abanderado de dicho bando, precedidos de trompeteros, y seguidos de su escolta, boato, escuadra y escuadras de esclavos, cada una con su cabo batidor, bandas de música y resto de Filà.
HORARIO E ITINERARIO. Empieza en el Partidor, a las 17:00 horas, teniendo idéntico itinerario a la Entrada de Cristianos. El Capitán llega a la Plaza sobre las 17:50 horas.

LUNES 23 DE ABRIL - DÍA DE SAN JORDI
SEGUNDA DIANA. Con características similares a la primera, es un acto con especial participación de la niñez festera.
FORMACION, HORARIO E ITINERARIO. El bando moro arranca desde la calle San Nicolás (Font Redona), por este orden: Filà Capitán, Filà Alférez, y resto del bando en orden de antigüedad.
El bando cristiano partirá desde la Avda. del País Valencià (Parterre), por este orden: Filà Capitán, Filà Alférez y resto del bando moro por orden de antigüedad.
Este modelo de formación corresponde a las anualidades pares, alternándose en las impares los bandos en cuanto a los puntos de inicio y recorridos. Ambos bandos inician la marcha a la misma hora, las 9:00 horas, para seguir hacia la Plaza de España, y finalizar antes de las 11:00 horas.
PROCESIÓN DE LA RELIQUIA. Traslado de la Reliquia de San Jorge desde su templo a la Parroquia de Santa Maria. Esta Procesión concentra a los personajes festeros -Capitanes, Alféreces y Sant Jordiet-, Asamblea General de la Asociación de San Jorge y autoridades.
FORMACION. Heraldos, Capitán y Sargento Moros, séquito, guiones de las Filaes moras y representación de la Filà del Capitán Moro, cerrando su banda de música. Les siguen el Alférez, Embajador y Abanderado Moros, séquito y representación de la Filà del Alférez Moro, cerrando su banda de música. Inician la representación cristiana el Capitán y Sargento Cristianos, séquito, guiones de todas las Filaes cristianas y representación de la Filà del Capitán Cristiano, cerrando su banda de música. Les siguen el Alférez y Embajador Cristianos, Mosén Torregrosa y el Abanderado Cristiano, séquito y representación de la Filà del Alférez Cristiano, cerrando su banda de música. Continúa la Cruz Procesional, Gremios, Asamblea General de la Asociación de San Jorge, con la bandera institucional y el niño Sant Jordiet, Reliquia de San Jorge, Reverendo Clero y Autoridades
HORARIO E ITINERARIO. Se inicia a las 11:00 horas en San Jorge y sigue por las calles de Santo Tomas, L’Escola, Mosén Torregrosa, San Lorenzo, Plaza de España y calle Mayor, llegando a la Iglesia de Santa Maria, para finalizar sobre las 12:00 horas.
MISA MAYOR. A continuación, solemne Misa Mayor cantada, con homilía, en Santa Maria. Se interpreta la "Missa a Sant Jordi" del afamado compositor alcoyano Amando Blanquer Ponsoda, finalizando con el "Himno a San Jorge", de Enrique Juan Merín.
MASCLETÀ. Finalizada la misa, mascletà en la Plaza de España sobre las 14:00 horas.
DIANA VESPERTINA DEL CAVALLET. A las 18:00 horas, desde la Font Redona hasta la Plaza de España, se hace este acto a cargo de las Filaes Realistes y Berberiscos.
PROCESIÓN GENERAL. Devolución de la Reliquia de San Jorge a su Templo, acompañada por la imagen ecuestre del Santo Patrón que sale en procesión sobre sus propias andas, arrastradas por la tradicional yunta de bueyes. Al finalizar, sobre las 21:30 horas, apoteósico recibimiento de la custodia que guarda la Reliquia y la imagen ecuestre del Santo, con bengalas y fuegos de artificio, dándose a continuación a besar la Reliquia de San Jorge.
FORMACIÓN. Heraldos de la ciudad, devotos y Festers con cera, Festers del bando moro con diseño completo y por orden de antigüedad de sus respectivas Filaes, a excepción de las de cargo (Alférez y Capitán); siguen Festers del bando cristiano con diseño completo y por orden de antigüedad de sus respectivas Filaes, a excepción de las de cargo (Alférez y Capitán). A continuación el Capitán Moro y su Filà, Alférez Moro y su Filà, Capitán Cristiano y su Filà, y Alférez Cristiano y su Filà cerrando Cruz Procesional, Gremios, Asamblea General de la Asociación, con la bandera institucional y el Niño Sant Jordiet, imagen ecuestre de San Jorge, Reliquia del Santo, Reverendo Clero y Autoridades.
HORARIO. La procesión comienza a las 19:30 horas, finalizará sobre las 21:30 horas. ITINERARIO. Se inicia en la Placeta del Carbó, calle Mayor, Plaza de España, San Nicolás, Plaza Ramón y Cajal, calle San Francisco, Mosén Torregrosa, L’Escola, Santo Tomás y templo de San Jorge.

RETRETA. Desfile festero con farolillos y carrozas iluminadas.
HORARIO E ITINERARIO. Se inicia a las 23:30 horas en la calle San Nicolás, cruce con El Camí (Font Redona), y sigue por la Plaza España, calle Santo Tomás para finalizar ante la Iglesia de San Jorge.


MARTES 24 DE ABRIL - DÍA DEL ALARDO
CONTRABANDO. A las 7:15 horas, en la Plaza de España, se celebrará este antiguo acto entre las Filaes de Maseros y Andaluces.






GUERRILLAS. A las 8:00, despliegue aislado de Filaes en escaramuzas con fuego de arcabucería por diversas calles de la población, excepto en la Plaza de España y alrededores, cesando a las 9:00 horas.


ESTAFETA Y EMBAJADA MORA. A las 9:45 se efectúa la simbólica toma de la fortaleza por el Capitán Cristiano y su Filà y el Alférez Cristiano con la suya. Todos ellos con su indumentaria completa, ocupando la segunda de ambas la segunda planta de la fortaleza. A las 10:00 horas, el estafeta -jinete moro- es portador de un mensaje de intimidación que pretende la rendición del Castillo y ante la negativa, regresa en veloz carrera por la calle San Nicolás. Llega a continuación el Embajador Moro y su escolta y se celebra la Embajada, pretendiendo éste rendir el Castillo con su altivo parlamento.


ALARDO DE LA MAÑANA. Terminado el parlamento sin resultado alguno, comienza el Alardo o batalla de arcabucería.

FORMACIONES, HORARIO E ITINERARIO. Sobre las 11:00, sale el Capitán Cristiano del Castillo y por la izquierda de la Plaza va a la calle San Nicolás hasta la de San Vicente, seguido de su Filà y la mitad de las Filaes cristianas. En el cruce con la carretera del Molinar, tiene lugar el "Encaro" con el Capitán Moro, las demás Filaes al llegar a la Font Redona, seguirán por el Camí, San Mateo, Partidor y bajarán por San Nicolás a la Plaza de España; Les sigue el Capitán Cristiano con su Filà y avanzando el Capitán Moro con la suya, seguido de la mitad de las Filaes moras. El Alférez sale del Castillo a la misma hora que el Capitán y por la derecha va a la calle San Lorenzo, Avinguda País Valencià, Roger de Llúria y Bartolomé J. Gallardo a la Plaza de Mosén Josep (Salesianos) seguido de su Filà y la otra mitad de les Filaes Cristianas, encontrarán al Alférez Moro y efectuaran el "Encaro". Las demás Filaes, al llegar al cruce de la calle Juan Cantó, seguirán por esta calle, Avda. País Valencià, San Lorenzo a la Plaza de España. Les seguirá el Alférez Cristiano con su Filà y avanzando el Alférez Moro con la suya, seguido de la otra mitad de las Filaes moras.

Retrocederán al mismo tiempo el Capitán y Alférez Cristianos, entrando en la Plaza alternativamente las Filaes que les siguen situándose los Capitanes junto al Ayuntamiento y los Alféreces junto al Teatre Calderón. La línea de guerrilla por la "bandeja" de la Plaza de España. Iniciándose luego la lucha con arma blanca en la Plaza y en el Castillo. Finaliza con la victoria, asalto y toma de la fortaleza por parte del bando moro. El Alardo termina en la Iglesia de San Jorge sobre las 13:15 horas.


ESTAFETA Y EMBAJADA CRISTIANA. A las 16:30, se reproducen la Estafeta y Embajada con iguales características a la de la mañana, donde el cristiano desea recuperar sus posesiones.



ALARDO DE LA TARDE. Terminada la Embajada, nueva batalla de arcabucería.

FORMACIONES, HORARIO E ITINERARIO. El itinerario es igual al de la mañana, pero siendo el Capitán y Alférez moros los que salen del Castillo sobre las 17:30, con las Filaes que iban tras ellos por la mañana con el mismo orden y el Capitán y Alférez cristianos quienes les esperan en la calle San Vicente y Plaza Mosén Josep, para el "encaro". Las guerrillas en la plaza de España se realizarán, el bando moro retrocediendo y el bando cristiano avanzando. Al final tiene lugar la lucha con arma blanca con el triunfo del bando cristiano, arriándose la enseña mora e izando victoriosa la de la cruz. El fuego de las Filaes termina frente en la Iglesia de San Jorge, sobre las 20:00 horas.

ACOMPAÑAMIENTO DE LA IMAGEN DE SAN JORGE. Terminada la lucha los Capitanes y Alféreces de ambos bandos, con sus Filaes respectivas, se dirigirán a la Parroquia de Santa Maria, donde se les unirá la Asamblea General de la Asociación de San Jorge y el niño Sant Jordiet con su Filà, acompañando todos juntos, a la imagen de San Jorge, "El Xicotet", por la calle Mayor, Plaza de España y Santo Tomás hasta su Iglesia titular, para orar en Acción de gracias al Santo Patrón.

FORMACIÓN. Capitán Moro con su Filà y banda de música; Alférez Moro con su Filà y banda de música; Capitán Cristiano con su Filà y banda de música; Alférez Cristiano con su Filà y banda de música; San Jordiet con su Filà, Asamblea General de la Asociación de San Jorge; imagen del Santo y la banda de música de la Filà del Sant Jordiet.

APARICIÓN DE SAN JORGE. A las 21:30 horas se celebrará la Aparición de San Jorge sobre las almenas del Castillo, entre el volteo de campanas, los sones del "Himne de la Festa", nubes de color y destellos de luz. Con este breve y emotivo acto, de manera poética y sublime, simbólica y tradicional, finaliza la trilogía abrileña con la que Alcoi recuerda su gratitud al Santo Patrón.
A la finalización del acto, CASTILLO DE FUEGOS ARTIFICIAL.

BONES FESTES!!!

miércoles, 18 de abril de 2012

ARTESANIA ABAD Y SEGURA









La peculiaridad de la empresa Abad y Segura reside en el diseño y fabricación propia de sus productos, por lo que a lo largo de estos años han logrado consolidar un gran prestigio en el sector del artículo de regalo, dentro del mundo de la fiestas de moros y cristianos. ofrecen soluciones personalizadas en proyectos de grandes dimensiones como capitanías. Poseen una extensa documentación y bibliografía para realizar estos trabajos, es algo que ha motivado un sinfín de inquietudes, las cuales les ha llevado a editar una serie de libros relacionado con el arte, tradiciones e historia alcoyana. Además de varias láminas que nos transportan a tiempos remotos y documentos antiguos, que contribuyen a difundir la cultura y tradiciones de esta histórica ciudad como es Alcoi. Toda esta labor fue recompensada en el año 1995 con el Premio a la Artesanía que les otorgó la Cambra de Comerç d'Alacant y recientemente con el Premio al Comercio más Turistico, otorgado en el 2009, por la Asociacion Provincial de Turismo de l’Alcoia, el Comtat i la Foia de Castalla y la Federacion Local de Asociaciones de Comercio y Afines de Alcoi. Es destacable las figuritas tanto de las filaes como de las escuadras especiales que año tras año fabrican a mano. Artesania Abad y Segura, empresa fundada en 1964, próxima a su cincuentenario y con la incorporación de su tercera generación, mantiene como norma fundamental el estilo de tienda tradicional, en la que los artesanos atienden directamente al cliente. ARTESANIA ABAD SEGURA, es el lugar idóneo para que los amantes del mundo de la Fiesta de Moros y Cristianos y de la Música, encuentren todos los obsequios o“caprichos” que deseen, pudiendo escoger entre un amplio abanico de posibilidades.

sábado, 14 de abril de 2012

RANKING ESQUADRES 1998

A una setmana de iniciar les nostres Festes en honor a Sant Jordi, oferim el Ranking d'esquadres 1998 que ha tingut una discreta participació. Esperem que la edició del 2012 siga més participativa... De fet, són les mateixes filaes les que fan càrrec en 2012 i al igual que en 1998 segur que ens oferiran unes meravelloses esquadres. Cal dir que la qualitat de les esquadres de 1998 és molt elevada però aixina i tot, tenim un clar guanyador. L'esquadra de la capitania berberisca que a més a més de oferir un grandiós boato també va oferir una magnífica esquadra confeccionada per José Moiña amb molta il·lusió i els votants ho han sabut valorar amb els seus correus:

1a: Capitania Berberiscos.

2a: Alferecia Maseros.

3a: Mig Cordoneros.

4a: Alferecia Benimerines.

5a: Mig Tomasines.

6a: Capitania Cides.

lunes, 9 de abril de 2012

CARTELL I GLÒRIA 2012



Raül Botella ha introduït en el cartell de 2012 tota la festa. L'original cartell va ser descobert el dia 1 d'abril com marca la tradició. El color, la energia, la festa és el que podem veure en el cartell de festes que ha realitzat Raül Botella, un pintor de 35 anys que pertany a la filà Maseros i que està vinculat al mon del còmic. Un cartell colorista, cridaner on es poden apreciar fins a 80 personatges. Un cartell vistós i amb una tipografia clara. Els músics, els festers, la policia, el públic… tots estem representats en el cartell de festes de 2012 en una imatge que l'autor defineix així: "la tenia en el cap des de fa temps i representa el que és per a mi la festa, el moment de l'arrancà". És un cartell, a més per a escodrinyar per a trobar els xirimiters, ballarines, el capità, l'esquadra, un membre de l'Associació amb "pinganillo", el públic aplaudint, els paraigües per si plou, els globus dels xiquets, els detallets, els balcons, els heraldos, els moros i els cristians, les esquadres, el gorret de moro, les cadires, les dones al "brasillo" amb el cardat alcoyà i fins i tot el plis-play."Ja tenia ganes de què la gent el veguera", ha explicat Raül Botella, que es trobava "un poc nervioset, però guai" instants després de descobrir el cartell. L'autor del cartell de les festes 2012 ha dit que es tracta de "la meua visió de les festes o el que més m'agrada a mi, que és el carrer, la gent" o com ha resumit "multitud, gent festa, vida en el carrer". Per a l'alcalde, Toni Francés, és “un cartell magnífic, un gran cartell que reflexa la festa". Francés ha afirmat que "obre moltes possibilitats des del punt de vista de promoció de la festa" i ha anunciat que s'estudia l'obra més enllà del format de cartell. De fet, l'obra ja té la seua rèplica amb els "playmovils", algo que ja va sent habitual però que ens segueix sorprenent. El cartell ha sigut rebut amb entusiasme pels alcoyans ja que a la majoria de gent els ha agradat i l'ambient al carrer el dia de la presentació va estar replet de felicitacions per a Raül Botella que va pintar un autèntic cartell i no un quadre com els dels últims anys. Enhorabona!!!

Tot està ja preparat per a que en menys de dues setmanes començe la Festa. La crida a la festa va tindre ahir el sol i el blau del cel com a testimonis agradables de primavera. A les 10 del matí, la Unió Musical va ser l'encarregada de fer sonar els acords de l'Himne de festes. Minuts després, el Sargento Moro Carlos Mateo va alçar la llança en companyia dels 14 representants de les filaes mores acompanyades per la Musica Nova. A continuació, Salvador Albero va arrancar amb la Primitiva als cristians amb l'aplaudiment del públic i festers que s'albergaven a la Bandeja. En una setmana la festa pren els xiquets com a protagonistes amb la Glòria Infantil.
Informació facilitada per Pàgina 66.















FILAES CÀRREC 2012=
-Capità cristià: Filà Cides.
-Alférez cristià: Filà Maseros.
-Capità moro: Filà Berberiscos.
-Alférez moro: Filà Benimerines.

lunes, 2 de abril de 2012

ALFERECIA BENIMERINES 1998























La foscor de la nit li donava la benvinguda a la filà de l'alférez moro, els Benimerines. El boato anava a ser molt africà. La més jove de les filaes va iniciar el seu boato amb un grup de genets que baixaven amb calma sobre cavalls, amb la por a una caiguda perquè els carrers estaven mullats després d'una vesprada plujosa. La originalitat dels turbants destacava en un disseny que utilitzava els colors negre i un roig agressiu, a més a més d'alguns tocs de blau i blanc. L'esquadra oficial s'acompanyava de la marxa mora amb el nom de la filà. Dos grups de dones tribals amb plomes a les mans i al casc executaven una senzilla dansa. Unes anaven de blanc i negre i les altres de roig i negre. El negre seria el color més utilitzat en el boato tribal de Luis Sanus. Les amazones a cavall portaven arcs per defendre a l'alférez moro. La meitat portaven vestits grocs i l'altra meitat grisos però lo més rellevant del trage era el turbant que trencava amb els anteriors i també "La tribu", música composada aposta per a la segona alferecia de la filà Benimerines. Una tribu africana guerrera portava llançes per a defensar-se. Al trage, i també al maquillatge, destacaven el blau clar i el blanc. Un grup d'africans de blau amb grandiosos cascs amb plomes obrien pas al ballet de Virginia Bolufer, amb vestits de color gris per a camuflar-se. Era una tribu guerrera del centre d'Àfrica que li oferia una dansa al tòtem. A més a més de les pells del trage, també destacava el casc amb dos llargues banyes. El fum i la música enigmàtica de "El bruixot" augmentaven l'ambient misteriós del ballet de Virginia Bolufer. Un grup de dones de negre amb capa blanca tocaven la percussió. Unes dones de negre i groc portaven banderes mentre que la guàrdia femenina de la favorita, amb una capa roja i un casc original, obrien pas a una grandiosa carrossa amb plomes. La guàrdia portava una túnica verda amb les mànigues blanques. Els rodelles acompanyaven a la dona de l'alférez: la favorita que lluïa un vestit de Luis Sanus de color blanc amb línies blaves que li donaven sobrietat. Més sobrietat aportava la marxa mora "L'elegida" composada per a l'ocasió. El casc de la favorita tenia banyes metàl·liques per davant i plomes a la retaguàrdia. Les abanderades roges oferien una tenebrosa estampa abans de l'arribada de l'alférez moro i la seua guàrdia de blanc i blau. L'alférez moro 1998, Francisco Berenguer Sanchis, portava un trage amb els colors de la filà: el blanc i sobretot el negre que també destacava al turbant ple de xicotetes banyes. Els metalls daurats es mesclaven amb el roig. La meravellosa capa va ser ideada per Luis Sanus. L'afilada llança li servia com a arma de defensa al igual que la carrossa que a més a més de portar plomes roges i negres també incorporava llançes enormes. El trage era tan guerrer que inclús la marxa mora composada per a Francisco Berenguer Sanchis es titulava "El guerrero". Els cavallers l'arropaven amb un turbant redó de color verd. Per a les seues vestimentes es va utilitzar tela blanca, cuero marró i una llarga capa roja. I si africà havia sigut tot el boato de l'alférez moro 1998, l'esquadra de negres no podia ser menys. José Moiña va dissenyar una magnífica esquadra on destacava el roig i el negre. Els detalls eren incomptables: metalls, cuero marró, banyes, ossos i plomes. La capa ocre tenia un curiós escut. El maquillatge i la marxa mora "Tariks" augmentaven la bravura d'aquesta amenaçant esquadra. La filà Benimerines pot sentir-se orgullosa de la seua alferecia 1998, una alferecia que malauradament va acabar el recorregut de l'Entrada Mora amb pluja.

















El temps en Alcoi.

El Tiempo en Alcoy, Alcoi

Visites