Analytics

lunes, 14 de diciembre de 2015

PASDOBLES DIANERS: CAMPANARIO DE MI PUEBLO

"Campanario de mi pueblo" és un pasdoble antic de José Carbonell García (1890-1957). Aquest músic és més conegut pel pasdoble "Suspiros del Serpis" però en 1923 va composar aquesta obra musical de caràcter castís i un poc ranci. La seua melodia ens transporta a èpoques passades en blanc i negre i evoca els versos de "Campanario de mi pueblo que bien suenan tus campanas". Una frase tan alcoyana com aquesta va referida al Campanar de l'Església Arciprestal de Santa Maria, tan altiu i bonic junt a la cúpula blava. José Carbonell García deixa clar en "Campanario de mi pueblo" que és un pasdoble totalment espanyol en la seua harmonia i fins hi tot el nom està en castellà. Lo habitual és que els pasdobles dedicats a les Festes de Moros i Cristians tinguen el títol en valencià, però no és el cas de José Carbonell García que va viure la primera etapa del franquisme com a músic militar. S'adjunta al pasdoble una fotografia de la filà Verds en l'Entrada Mora ja que és la filà més conservadora de les Festes d'Alcoi i es correspon prou bé amb la tradicional melodia de "Campanario de mi pueblo".

Títol: Campanario de mi pueblo.

Compositor: José Carbonell García.

Any: 1923.

No hay comentarios:

Publicar un comentario

El temps en Alcoi.

El Tiempo en Alcoy, Alcoi

Visites